Dona i cadira |
REPARTIMENT |
LLUÏSA | Anna Planas | ||
NARRADORA | Rosa Xavier | ||
JOSEP | Josep Centelles | ||
JÚLIA | Imma Boladeres | ||
PEIXATERA | Teresa Boladeres |
VEUS |
Lluís Tuneu, Pere Tomasa, Francesc Parcerisas, Lluís Gavaldà, Pilar Braquets, Maria Pons, Pura Bailo, Isabel Galobart i Mònica Soler. |
EQUIP TÈCNIC |
LLUM | Josep Serra | ||
VEUS | Josep Curt | ||
VESTUARI I DECORACIÓ | Rosa Solé | ||
CONTROL DE SÒ | Joan Grau | ||
PERRUQUERIA I MAQUILLATGE | Paquita Puigdellívol | ||
REGIDORS D'OBRA | Lluís Tuneu Isabel Galobart | ||
MUNTATGE FOTOGRÀFIC | Toni Arnau | ||
MUNTATGE MUSICAL | Lluís Gavaldà |
DIRECCIÓ | Francesc Parcerisas |
Lloc | Premi |
---|---|
Sant Feliu de Codines | 3a. premi actriu principal: Anna Planas 1a. premi actriu de repartiment: Rosa Xavier |
Canet de Mar | 1er. premi actriu principal: Anna Planas 3er. premi de direcció 3er. premi de grup Premi especial a la millor obra en català |
St. Joan de Vilatorrada | 1er. premi actriu principal: Anna Planas Premi Votació Popular Nominació de millor obra Nominació de premi a la direcció |
Resum de l'obra |
La temàtica de la novel·la és sobre la malaltia de l'Alzehimer (no podia ser de més actualitat) tant sols la dificultat tècnica de l'obra per portar·la al teatre ens feia molt insuperable el projecte.
Però tenint clar que aquesta es la linea actual del grup de teatre, ens posarem mans a l'obra (mai tant ven dit), i varem fer l'adaptació a teatre de l'esmentada obra "Dona i cadira", amb la supervisió de l'autora. L'adaptació a estat molt acurada en mantenir l'esperit de la novel·la, sobretot per la temàtica tant punyent com actual com és la malaltia de l'Alzehimer.
L'estructura del seu desenvolupament, parteix d'una escenografía molt mínima només amb una taula, una cadira i un silló. I és a partir de que algú que arriba a la sala i veu la presentació (que no és res més que una reflexió de la protagonista) que s'adona que alguna cosa no rutlla en la seva ment, que aquest algú (diguem la narradora) puja a l'escenari, deixa el seu xal damunt la taula i comenga a buscar, fins a trobar una llibreta amagada sota el coixí de la cadira, i inicia la lectura i al adonar·se que es una llibreta on la Lluïsa (la persona malalta) diu que escriurà la seva vida i que allò l'ajudarà a desorientar la mort, veu que aquella llibreta por esser molt interessant i es dirigeix a un racó de l'escenari per continuar la lectura. A partir d'aquí la imaginació, la lectura en veu alta de la narradora, es fa visible, i amb aquell lligam personal que introduíem en la imaginació quan llegim i vestim el personatges de qualsevol novel·la en la nostra ment, la protagonista, la Lluïsa, es posa el xal que la narradora ha deixat al damunt de la taula i amb aquest fil conductor es va fent realitat el que la narradora llegeix, i el que recorda la Lluïsa, les accions, les veus dels personatges absents, i fent visibles els presents, en Josep el seu home, la seva filla la Julia, i altres, recordant tots els moments passats a pagès, la seva casa de la ciutat, les festes, les feines del camp, la nevada a la ciutat, etc. Tot aixó amb les imatges que ella recorda i que es fan visibles al públic projectades a l'escenari.
Imatges elaboradas en acurat treball de recerca. El projecte de la posada amb escena de l'obra, a més a més de l'adaptació de la novel·la al teatre, també s'ha treballat tots els aspectes de l'obra des de la decoració, al vestuari, el so, les veus de la memòria, la música i les fotografíes dels seus records.
Tal com esmentat tècnicament el muntatge de l'obra comporta unes gravacions acurades acompanyades de sons il·lustratius, d'un muntatge de llums que es transmuten continuament, i de la música que acompanya en els moments claus de l'obra.
"Dona i cadira" no es una obra de teatre convencional, es la novel·la de Pilar Duocastella i que ens convida a llegir en veu alta el diari de la Lluïsa, i amb aquesta pausada lectura serem capaços de veure la seva persona, el seu marit en Josep o la seva filla Júlia. El que ella diu, recorda i escriu amb una llibreta, a partir del moment que es dona compte que la malaltia li esta ennuvolant la seva ment, i que li fa dir coses que mai hauria imaginat.
Es endinsar·se en aquest món tant proper, tan real, massa habitual entre nosaltres i que colpeja a qui ho pateix i qui viu al seu costat.
Treball que tracta sobre l'anàlisi del llibre "Dona i cadira" escrit per Pilar Duocastella. En ell tractem uns punts a seguir. Analitzem els personatges, els temps, el llenguage... Aquest llibre té 182 pàgines està dividit en apartats.
Patrocina: Obra Social Caixa Sabadell |